הכשרה לעבודה במכירות בחו"ל

עבודה בחו"ל במכירות מככבת בלוחות הדרושים בחו"ל. למעשה, עיקר המשרות המוצעות לישראלים בחו"ל קשורות באופן ישיר או עקיף לתחום המכירות. עבודה במכירות פופולארית מאוד בקרב צעירים מכיוון שהיא מאפשרת לייצר הכנסה גבוהה בפרק זמן קצר. צעירים רבים, בעיקר חיילים משוחררים אחרי צבא, מחפשים אפשרויות תעסוקה רווחיות שיאפשרו להם להרוויח מספיק כסף לטיול ארוך, לימודים אקדמאיים, רכב ומטרות אחרות, ובוחרים לטוס לעבוד בחו"ל בענף המכירות. הכשרה לעבודה במכירות בחו"ל היא שלב חשוב ביותר עבור מי שמגיע במטרה למכור ברצינות ושואף להגיע להישגים. תקופת ההכשרה, שנמשכת לפעמים רק כמה ימים באופן רשמי, משמעותית מאוד להצלחה בהמשך.

מכירה שונה – הכשרה שונה

הכשרה לעבודה במכירות בחו"ל משתנה בהתאם לסוג המכירה, לחברה בה עובדים וכמובן בהתאם לתפקיד ולמוצר שמוכרים. בד"כ ההכשרה תכלול שני נושאים מרכזיים: רקע על המוצרים הנמכרים ושיטות או אסטרטגיות מכירה מרכזיות.

רקע על המוצרים

במסגרת ההכשרה, מקבלים העובדים רקע על המוצרים אותם הם עתידים למכור. כשמדובר במכירות שכוללות הדגמה יוסברו גם הטכניקות להדגמה ותפעול המוצרים. הרקע התיאורטי כולל הסברים על יתרונות המוצר ובמיוחד היתרונות על פני המתחרים, ייחודיות המוצר, רקע כללי שקשור לאיך מייצרים אותו והיכן (במידה והעובדות האלה נמצאו כמקדמות מכירות) ובקיצור – כל דבר שנוסה, הוכח ונבדק כמקדם מכירות.

אסטרטגיות מכירה ממשיות

מלבד הרקע, הכשרה לעבודה במכירות כוללת אסטרטגיות מכירה ממשיות. אלו כוללות את הספיץ', נאום המכירות המפורסם – אוסף של משפטי פתיחה, דרבון, שכנוע, זירוז, ויצירת קומוניקציה טובה עם הלקוח/ה. החלק הזה חשוב כיוון שמדובר במכירות בשפה זרה ובתרבות אחרת, ולרוב העובדים מגיעים בלי לדעת בעל פה ובלי ניסיון מקומי במכירות, בלי לדעת מה השפה המקובלת באינטראקציה מכירתית עם המקומיים ובאילו מילים וביטויים מתאים להשתמש, כדי למכור.

בנוסף, כוללת ההכשרה גם אסטרטגיות וטקטיקות שמקובלות בעולם המכירות בכלל – איך לתפוס קשב של לקוח, איך לזהות שסגירת מכירה קרובה, קצת שפת גוף, איך לשדר ביטחון עצמי ואופטימיות (שנחשבים משכנעים תמיד) ועוד שלל טקטיקות ואסטרטגיות שטובות לכל מגע ועבודה עם אנשים, לא רק לעבודה במכירות.